Přítomnost alternativních dodavatelů energií je výhrou především pro konečné spotřebitele. Díky konkurenčnímu boji se cena elektřiny a plynu snižuje a oni si mohou vybrat ze široké nabídky tarifů.
Předním operátorem, který tlačí ceny velice nízko, je firma Bohemia Energy.
Nízké náklady a malé marže: hlavní devizy Bohemia Energy
Tato společnost dokáže nabízet energie až o 15 % levněji nežli dominantní distributoři. Záruka na nízkou cenu přitom dosahuje až 10 let. Díky těmto konkurenčním výhodám má Bohamia Energy v polovině roku 2012 přes 350 tisíc klientů a jejich počet dále stoupá.
Za nízkými cenami přitom stojí hlavně vnitrofiremní tlak na snižování nákladů a ochota spokojit se s nižšími maržemi, než jaké mají nastaveny jiné společnosti. „Začínali jsme jako malá firma a jsme na trhu poměrně krátkou dobu,“ říká pan Písařík, jednatel Bohemia Energy. „Proto si s sebou netáhneme neefektivní procesy z minulosti. Děláme jen to, co přináší společnosti užitek, a neplatíme za zbytečnosti. Díky tomu si můžeme dovolit nabízet energie tak lacino.“
Nízké marže jsou pro firmu zdánlivou nevýhodou, ale v konečném důsledku se vyplatí firmě i zákazníkům. „Jedeme strategií win-win,“ uvádí pan Písařík. „Naším cílem je, aby naši klienti ušetřili a byli s námi spokojeni, a abychom díky nim jako firma neustále rostli.“
Náš zákazník – náš pán
Pro Bohemia Energy je samozřejmé, že s nárůstem počtu zákazníků je třeba zkvalitňovat i klientský servis. Od roku 2011 se o pořádek ve fakturách stará nový informační systém a špičkově vyškolení pracovníci zákaznického centra. Ti procházejí pečlivým výběrovým řízením a intenzívním školením. Cílem je, aby se klienti Bohemia Energy cítili při komunikaci s firmou naprosto jistí a aby věděli, že jejich dotazy a připomínky budou vyřízeny rychle a kvalifikovaně.
Bohemia Energy přiznává, že dříve byla komunikace s klienty její slabší stránkou. Dnes však zachází tak daleko, že odměňuje své operátory podle toho, jak s nimi byli klienti spokojeni. „Část prémií našich pracovníků závisí na tom, zda je zákazníci pochválí,“ usmívá se pan Šíma, který je vedoucím zákaznického servisu. „Chceme, aby byli naši klienti opečováváni stejně dobře, jako kdyby se o ně starali členové jejich vlastní rodiny,“ dodává.