Chcete-li existovat na internetu, bez PPC reklamy se prakticky nemáte šanci obejít. Lidé tráví online čím dál více času, online reklama má tedy mnohdy vyšší účinek než ta klasická. Billboardy u silnic a plakáty na vývěsních tabulích už se prostě nenosí. Místo nich potřebujete reklamu ve vyhledávačích.
I kdybyste si doposud žádnou PPC reklamu neplatili, určitě jste ji už viděli. Ve vyhledávačích, jako jsou Google a Seznam, se s nimi setkáváte denně. Zobrazují se hned nahoře, ještě nad všemi přirozenými výsledky vyhledávání.
Velmi dobře se cílí
Velkou výhodou, kterou nabízí PPC reklama, je možnost přesně cílit na zákazníky, o něž máte zájem. Zaměříte se třeba na ty, kteří vyhledávají „levné květináče“ nebo „jídelní stoly“ – záleží na vašem sortimentu. Toto přesné cílení každopádně zvyšuje pravděpodobnost, že lidé na reklamu kliknou a nakonec u vás nekoupí. A když nekliknou, tak to vlastně vůbec nevadí. U PPC reklamy totiž platíte za proklik, nikoliv zobrazení inzerátu.
I na kvalitě reklamy záleží
Představujete si to tak, že si prostě zaplatíte reklamu a ta se hned zobrazí úplně nahoře ve výsledcích vyhledávání? No, ne tak docela. Jak jste si někdy možná všimli, reklam se ve vyhledávačích zobrazuje víc. O tom, jak jsou seřazeny, rozhoduje nejen cena, ale i kvalita. Adwords, systém Googlu, i Sklik od Seznamu vyhodnocují reklamy podle textů, klíčových slov, cílových stránek a spousty dalších faktorů. Podle toho je pak také seřadí.
Přestože nastavit PPC kampaň zvládnete během několika minut, zase až tak jednoduchá záležitost to není. Většině lidí se vyplatí investovat do odborné pomoci, sami by museli věnovat spoustu času zjišťování informací a učení se. Spousta agentur navíc nabízí zajímavé bonusy a výhody – třeba u PPC Profits dostanete 1000 Kč kredit do AdWords zdarma.