Pojem chatbot nebo také nazývaný komunikační bot se začíná objevovat na stále větším počtu webových stránek a sociálních profilů – a to i v češtině. Chatboti jsou vlastně softwaroví zaměstnanci, kteří dokáží plnit jednoduchá zadání či zodpovídat dotazy zadané hovorovým jazykem. Asi tušíte, že jejich schopnosti jsou dané objemem školení a znalostí, které jim jako zaměstnavatel poskytnete. V tomto článku se podíváme na jejich možné použití, které již praxe prověřila – zaměříme se na chatboty a digitální asistenty pro služby, personalistiku a uživatelskou podporu.

Asistenti v HR a personalistice 

Čím více zaměstnanců společnost má a čím je větší poptávka po nových, tím větší úlevu personalistům přináší digitální HR asistenti formou chatbotů. Možná jste již sami narazili na robotickou komunikaci s uchazeči o zaměstnání v první fázi výběrového řízení. Výbornou službu chatbot poskytne rovněž při zaškolování nových zaměstnanců, plánování směn a dovolených či zodpovídání častých dotazů ohledně firemních pravidel a bonusů.

Tip pro vás: Nedávno proběhla Konference s názvem “Chatbot Summit – jak se mluví s roboty?

Chatboti na uživatelské podpoře

Větší podniky a instituce nebo e-shopy s desítkami tisíc zákazníků řeší každý týden stovky dotazů na technickou podporu. I jednodušší chatboti dokáží základní dotazy vyřešit ihned a bez zatěžování specialistů. Jejich přínos je ale znát i u složitějších požadavků a problémů, protože chatboti shromáždí základní informace o uživateli, jeho situaci a problému, a urychlí tak řešení záležitosti lidskými specialisty.