SEO je poměrně věda a kdo říká, že ne, dělá nejspíš něco špatně. Nejdřív musíte trochu prozkoumat trh, zjistit, na jaká klíčová slova se vám vyplatí cílit, zvážit, které taktiky jsou ve vašem případě vhodné. Pak přijde na řadu jejich implementace a následně nějakou dobu sledujete, zda mají vaše snahy reálné výsledky.
Celý tento proces trvá několik měsíců. Uvádí se, že pokud toužíte po dlouhodobém efektu, měli byste navázat spolupráci s odborníky aspoň na 6 měsíců. Jestliže se do práce pustíte samostatně, nebude se doba o moc lišit. Na začátku byste tedy měli pečlivě zvážit, zda děláte všechno správně.
Chcete spíš lokální SEO?
Je velký rozdíl, zda vás zajímá třeba Brno SEO, nebo máte v plánu cílit na celou Českou republiku. Působíte-li mezinárodně, je všechno ještě o kousek těžší. V jiných krajinách si musíte dávat pozor zejména na místní zvyky. Mohlo by se vám snadno stát, že se vlivem neznalosti dopustíte nějakého faux pas.
Některé aspekty zůstávají pořád stejné. Stále je dobré mít mobile-friendly website, využívat klíčová slova, psát validní kód, budovat síť zpětných odkazů. Lokální SEO však má své speciality oproti tomu obecnému.
Na co speciálního musíte myslet?
O lokálním SEO se rozhoduje z velké většiny mimo váš web. Měli byste se registrovat do různých služeb, jako jsou Google Maps (Google My Business) a Firmy.cz. Na internetu je ale spousta dalších míst a katalogů, kde byste jako firma neměli chybět – Zlatestranky.cz, Zivefirmy.cz, Najisto.cz, Annonce.cz apod. Pak se zaměřte ještě na oborové katalogy. Třeba restaurace by neměla chybět na Restu.cz. Zákazníci vás snadněji najdou a vyhledávače budou spokojené, že vypadáte důvěryhodně.
U podniků, které působí spíš lokálně, se takové SEO rozhodně vyplatí. Restaurace, kavárny, specializované obchůdky, vinařství. Ti všichni by se měli snažit. Sami na to být nemusíte. SEO (optimalizace Brno) je specialitou například pro SEO Consult. Rádi vám pomohou i s lokální propagací.